Четвер, 5 Серпня

Плата за самокати?

У Львові пропонують зобов’язати сервіси з прокату самокатів сплачувати внесок на розвиток міста. За словами депутатки Львівської міськради від фракції «Європейська Солідарність» Тетяни Шевченко, у місті працюють чотири сервіси з прокату самокатів, однак лише один із них зареєстрований у Львові і сплачує податки до місцевого бюджету. Інші підприємства зареєстровані в Одесі, Києві та Жовкві й податок сплачують саме у цих містах, повідомляє інформаційний портал депутатів Львівської міської ради.

Депутатка пояснила, що акумулятори в самокатах не вічні, однак не вирішене питання про їхню утилізацію, й ці засоби не мають статусу ні пішохода, ні автомобіля, ні велосипеда. «Вони їздять, де хочуть, — по тротуарах, по дорозі, по перехрестях. Часто водії самокатів не дотримуються Правил дорожнього руху, не одягають на себе засоби захисту, шоломи, налокітники, наколінники. На самокатах їздять нетверезі люди чи малолітні діти», — додала Тетяна Шевченко. Вона скерувала запит із цього питання до патрульної поліції Львова, інформує сайт «Варіанти».

Нагадаємо, у травні депутати міськради звернулися до міського голови Львова Андрія Садового з проханням напрацювати обмеження для користувачів електросамокатів. На початку червня у місті розробили проєкт ухвали, який встановлює обмеження і правила для користувачів електросамокатів.

   Про проєкт ухвали щодо обмежень та правил користування та про те, чи напрацьовує постійна депутатська комісія транспорту, зв’язку та міської мобільності Львівської міської ради механізм врегулювання діяльності згаданих сервісів, «Ратуша» запитала у голови цієї депутатської комісії Ігоря Зінкевича. За його словами, є депутати, які звернулися до ЛМР щодо припинення діяльності сервісів з надання в оренду електросамокатів до моменту врегулювання їхнього руху на законодавчому рівні:

— Ми створили групу, щоб напрацювати механізм співпраці представників бізнесу, які запропонували такий альтернативний вид транспорту, та міста. Наші пропозиції вже були раніше ініційовані й обговорені в Києві щодо обмеження швидкості до 20 км/год. (деякі самокати розвивають швидкість до 35 км/год.) та введення санкцій на оренду самоката для осіб, які використовують його неналежним чином. Ми запропонували на кожен такий орендований транспортний засіб наносити номерні знаки. Є прецеденти, коли ДТП з самокатами потрапляють на запис камер, коли користувачі цих сервісів оренди тікають із місця пригоди, а компанії не можуть ідентифікувати, хто ж був за кермом самоката. Важливо, щоб була така візуалізація і для інших користувачів руху, щоб і вони визначили агрегат і могли передати дані далі. Важливо також встановити вікові обмеження для виїзду на дороги загального користування на електросамокатах. Є також нюанс, якщо хтось користувався, то розуміє, що використання простих попереджувальних знаків щодо поворотів чи зупинок (як на велосипеді) на такому виді транспорту — майже неможливе, адже можна втратити рівновагу і травмуватися. А поворотів чи «стопів» на самокатах нема», — каже депутат.

— Скільки ви ще будете працювати над тим механізмом і коли його можуть поставити на розгляд сесії?

— Такий документ винести на сесію — нереально. Тільки якщо це будуть робити ухвалою з жорсткими обмеженнями. Це більше питання домовленості з бізнесом, які надають в оренду такі агрегати, щоб зменшити нещасні випадки.

— Між ЛМР і представниками сервісів уже є комунікація, ви вже обговорювали ці обмеження?

— Так, одна зустріч уже відбулася. Ми їм уже озвучили наші пропозиції, і шукаємо спільний знаменник між тим і тим. На жаль, законопроєкт у Верховній Раді ще в першому читанні. 4 вересня я намагався запропонувати туди правки. В мене перше занепокоєння було ще в 2020 році. Ми прекрасно розуміли, що маленькі колеса по нашій бруківці — не зовсім безпечний варіант. В усіх моделях немає «стопів» і поворотників. І дві смуги руху на велодоріжках, або на різних сторонах доріг також правила використання на дорогах! Це все нині важливо встановити на законодавчому рівні.

— Комунікація між містом і бізнесом є, але яким саме документом це врегулюють у Львові? Це ж не буде просто «джентльменська домовленість»?

— Я вважаю, що це правильна співпраця між управлінням транспорту і сервісами. Що це буде за документ — не знаю, це вирішуватиме управління. Буде ухвала, то я не маю нічого проти.

Христина СЛЮСАРЧУК

Share.

Leave A Reply