Четвер, 9 Лютого

«Єдині новини» транслюватимуть в Молдові

Опозиційні до влади канали до цифрового ефіру наразі не повернули

Український телевізійний марафон “Єдині новини” транслюватимуть на телебаченні Молдови. Прем’єр-міністр України Денис Шмигаль вважає, що це сприятиме боротьбі з фейками, передає кореспондент Укрінформу. Шмигаль додав, що 2023 рік стане роком української культури в Молдові, що сприятиме зближенню народів.

Крім того, Прем’єр-міністр України наголосив, що наслідки повномасштабної війни щоденно відчутні у всій Європі і ніхто не почувається безпечно, зокрема під час масованої ракетної атаки молдовська енергосистема зазнала колосальних перевантажень. “Це буде повторюватись знову і знову, аж поки подолаємо ворога, звільнимо українські землі та змусимо росію відповісти за свої злочини”, – підкреслив він.

Шмигаль також висловив вдячність Молдові за підтримку суверенітету і територіальної цілісності України, засудження російських військових злочинів та злочинів проти людяності, за визнання російської агресії геноцидом українського народу.

“Будемо нарощувати та поглиблювати нашу співпрацю у боротьбі з російською пропагандою для захисту енергетичної безпеки наших держав, галузі логістики, у сфері торгово-економічного партнерства”, – додав глава українського уряду.

Як повідомляли, Шмигаль домовився з прем’єркою Молдови про співпрацю країн у сфері протиповітряної оброни та покращення прикордонного контролю.

У листопаді зазначали, що серед тих, хто використовує телебачення як джерело новин, телемарафон «Єдині новини» дивляться щодня більш як 60%, щотижня – майже 30%, а довіряють йому 84% глядачів.

Глядачі заслуговують на альтернативу

Водночас в медіаекспертів, журналістів, громадських діячів є чимало закидів до того, як функціонує марафон «Єдині новини», зокрема про те, що влада монополізувала телепростір, усунула з цифрового ефіру канали «Еспресо», «Прямий», «5 канал» і за кошти платників податків піарить себе. У колонці на «Детектор медіа» медіаексперт Отар Довженко описує актуальні проблеми цієї ситуації: «Ігор Куляс у свіжому випуску моніторингу спільного телемарафону «Єдині новини» зафіксував очікувану метаморфозу: у блоках каналу «Ми — Україна», який кілька тижнів тому став виробником марафону, побільшало піару влади.  «Українська правда» днями написала, що цей канал обслуговує особисті інтереси голови Офісу президента Андрія Єрмака — на противагу «Раді», яка більш прихильна до Єрмакового заступника Кирила Тимошенка. Як то кажуть, ані підтвердити, ані спростувати це ми не можемо… Поки що спостерігаємо за динамікою цифр: у першому блоці «Ми  — Україна», які аналізував Ігор Куляс, піару влади не було, у другому був один матеріал, у третьому — шість, у четвертому — дев’ять. Прогресія, чорт забирай.

І, до речі, «Ми — Україна» вже крутиться в повноцінній сітці марафону, тобто має блоки вдень, а нічні шість годин закривають інші виробники. І, як раніше, часто заповнюють їх повторами.

До слова, Олексій Мустафін — людина, яка колись робила найкращі теленовини України, — вважає, що українські глядачі заслуговують на альтернативу, й не можна обмежувати їхнє телеменю одним-єдиним інформаційним каналом. «…сподіваюся на збільшення кількості медіа та їх різноманітності. Звісно, війна триває, але люди вимушено пристосовуються до війни й далі живуть. Потреба людей у різноманітності очевидна. Не можна звести всі медіа до новин, а всі новини — лише до політики і війни. Людям треба давати корисну інформацію, їх треба розважати», — сказав він в інтерв’ю «Детектору медіа».

Звісно, «єдині новини» — питання політичної доцільності. Згадавши про яку, не можу оминути один матеріал минулого тижня. Після всіх галузевих і публічних виступів проти Нестора Шуфрича як голови комітету Верховної Ради з питань свободи слова Світлана Остапа запитала Сергія Швеця — колишнього журналіста «1+1», а зараз «слуга народу» і члена комітету — чи не планують вони змінити голову. І виявилось, що Шуфрич Сергія Швеця цілком задовольняє. Він каже, що жодних обґрунтованих претензій до Шуфрича немає, комітетом він керує ефективно, і взагалі — винні інші опозиційні фракції, які не делегували до комітету своїх членів. А взагалі, мовляв, це демократична практика, коли комітет із свободи слова очолює опозиціонер.

Окей, я ось тільки не зрозумів, яким чином Шуфрич зараз «опозиціонер». А взагалі ця ситуація — вслід за «прощенням» окремих телеведучих, які працювали на каналах Медведчука, — є свого роду анонсом вибіркової амністії, яку влада оголосить тим представникам колишніх проросійських партій, які змогли бути їй корисними в ці нелегкі дні. Також не терпиться дізнатися, що сталося з майном телеканалів, які формально належали Нестору Шуфричу. Сподіваюся, незабаром ми про це дізнаємось і вам перекажемо.

«Детектор медіа», зі свого боку, далі робить усе, щоб не дати вибірково «простити» проросійських медійників, які почали обслуговувати чинну владу. На цьому напрямку в нас є перемога: на минулому тижні армійська пресслужба скасувала акредитацію працівникам підсанкційної «Страны.ua», які їздили на фронт і на щойно звільнені території від якоїсь підставної інформагенції. Світлана Крюкова, Анастасія Товт і Владислав Бовтрук після наших неодноразових нагадувань і перепитувань таки були визнані такими, що не відповідають умовам акредитації. Хоча вони, до речі, можуть оскаржити це рішення в суді».

Підготувала Катерина ДОБРОВИЧ

Share.

Leave A Reply