Неділя, 9 Травня

Абонементи у маршрутку?

Навіть без е-квитка, який у Львові обіцяють запустити на початку наступного року, є інструменти, що вже тепер можуть зробити ринок перевезень прозорішим, вартість проїзду обґрунтованою: встановлення тарифів згідно з кілометражем, запуск абонементів в автобусах, робота контролерів. Про це пише «Четверта студія» з посиланням на пресслужбу партії «Варта».

«Це все можна було запустити ще кілька років тому. Наприклад, з 2017 року існує рішення виконавчого комітету щодо прорахунку пасажиропотоку. Воно не виконане. Також є норма законодавства, що дозволяє на місцях встановлювати оплату  за проїзд по кілометражу. У Львові її також проігнорували», — заявив голова транспортної комісії ЛМР, депутат фракції «ВАРТА»  Ігор Зінкевич.

Він нагадав, що повноцінно е-квиток має запрацювати аж у січні 2022 року. Тож можна й далі жити очікуваннями на нього, а можна з користю використати час, який ще залишається до цього моменту.

«Наприклад, абонементи… Дуже перспективна річ, завдяки якій мешканці  зможуть економити на проїзді, коли постійно користуватися громадським транспортом буде вигідно. Абонементи діють у нашому електротранспорті. Та, на жаль, для автобусних перевезень цю практику не застосували, хоча такі пропозиції були. Як і запуск контролерів в автобуси. Але при е-квитку не буде вибору: в договорі прописана необхідність контролю. Тому вже зараз можна впроваджувати абонементи в автобуси, готувати і запускати контролерів», — пропонує Ігор Зінкевич.

Депутат наголосив, що справді тільки е-квиток дасть чітке розуміння: яким має бути тариф на перевезення, скільки платитимуть пасажири з особистих гаманців, а які дотації будуть потрібні з бюджету. «З електронним квитком ми зможемо показати мешканцям кожну складову тарифу, адже він має враховувати не лише пальне, ремонти, а й обслуговування е-квитка, операційну діяльність, роботу працівників.  Але вже тепер є інструменти до того, щоб зробити ринок перевезень прозорішим. Було би бажання їх впровадити», — переконаний Ігор Зінкевич.

Своєю чергою, голова організації в «Львів’яни за електротранспорт» Антон Лягушкін у коментарі «Ратуші» пояснив, що запровадження абонементів — дуже слушна ідея, особливо тепер, коли левова частка пасажирських перевезень у Львові виконується двома комунальними перевізниками — «Львівелектротрансом» та ЛК АТП №1. «Вважаю, що справедливо було б розподіляти доходи від реалізації абонементів між цими підприємствами відповідно до виконаної ними транспортної роботи. Зазначу, що навіть у країнах Європи у низці міст діють паперові квитки, які «валідують» спеціальними компостерами із відбитком дати і часу поїздки та абонементи на користування громадським транспортом. Були «потрійні» абонементи на трамвай, тролейбус і автобус і за часів СРСР у Львові. Звичайно, є певні складності з визначенням вартості абонемента, адже потрібно хоча б орієнтовно знати, скільки поїздок громадським транспортом впродовж тижня чи місяця робить пересічний львів’янин. Але якщо влада міста говорить про популяризацію громадського транспорту, то вартість поїздки, закладена в абонемент, має бути меншою, а ніж по одноразовому квитку», — додав Лягушкін.

Христина СЛЮСАРЧУК

Share.

Leave A Reply