Вівторок, 19 Березня

Іван ФЕДИШИН: «Секрет «Шувару» простий — постійний розвиток і рух тільки вперед!»

Розмова з Іваном Федишиним, директором оптового ринку сільськогосподарської продукції «Шувар» — найбільшого в Україні. Цього року «Шувару» виповнюється 30 років, і саме про рецепт успіху, роботу під час пандемії, виклики, які довелося здолати, а також про плани компанії та розвиток Сихова читайте у сьогоднішньому інтерв’ю.

— Пане Іване, сьогодні «Шувар» це величезна територія, де щодня купують та продають тисячі одиниць продукції. В чому секрет такого шаленого руху?

— Коли 30 років тому з’явився «Шувар», тут працювало 8 людей. Тепер — 5 тисяч! І це не межа. Важко знайти не лише у Львові, а й в усій країні, локацію з таким шаленим трафіком. Щодня на «Шувар» приїжджає 5-6 тисяч відвідувачів. Це власники крамниць «біля дому», продавці роздрібних ринків, ресторатори, а ще — заощадливі чи дуже вибагливі покупці.

Наш секрет простий — це постійний розвиток і рух тільки вперед.

Ми часто кажемо, хто приїхав на «Шувар» один раз, обов’язково сюди повернеться знову. Бо де ще можна знайти такий величезний вибір продукції — близько 30 тисяч найменувань, таку якість, різноманітність і вигідну ціну.

Для нас усе це не лише успіх, а й велика відповідальність. Працювати кожного дня, аби на «Шуварі» кожен міг обрати найкраще. Генерувати нові ідеї, реалізовувати цікаві  проєкти, ставити великі цілі й спільно їх досягати.

Коли я думаю про те, що об’єднує всіх людей, які працюють на «Шуварі», це однозначно любов до своєї справи і прагнення бути успішними. Та не лише успіх, а й випробування, перетворило багатотисячну команду «Шувару» на справжню Shuvar‘s Family. Попри будь-які спірні ситуації намагаємося зберігати партнерські стосунки, вирішувати проблеми через компроміси і рухатись вперед разом.

— А хто є Вашими клієнтами, хто обирає «Шувар» для себе?

— Наша особливість у тому, що ми ніколи не позиціонували себе лише як гуртовий ринок і працюємо за змішаною моделлю. Здебільшого клієнтами ринку є малий бізнес — це власники крамниць «біля дому», продавці роздрібних ринків, ресторатори, а ще — заощадливі чи дуже вибагливі покупці.

Кожен знайде те, що шукає, адже такої кількості асортименту, як тут — немає ніде. Наприклад, під час сезону баштанних на території одночасно стоять понад 100 фур із кавунами. Якість, ціна, калібр — все можна вибрати, у цьому сила ринку. Для повного розуміння масштабів можу зазначити, що за 2020 рік через наш ринок пройшло понад 930 тисяч тонн продукції.

Є й серед клієнтів ті, яким  важливо поторгуватися, порівняти ціни або ж ті, хто хоче придбати товари локальних підприємств, — теж приходять на «Шувар».

— З Вашої розповіді можна зрозуміти, що «Шувар» давно перестав бути просто ринком. Як Ви змінюєте сприйняття людей?

— Перш за все, ми створюємо зручну логістику, комфортні умови та інфраструктуру як для клієнтів, так і для підприємців. На ринку поділені напрямки торгівлі, а також створені термінали під кожен із цих напрямків. Наприклад, риба має свою локацію, де під одним дахом зібрані всі пропозиції, так само і з м’ясом та молокопродуктами, фруктами й овочами, а ще успішно працює й новий сучасний павільйон HoReCa-центр площею майже у чотири тисячі квадратних метрів.

Тут розпочали роботу нові підприємці, значна частина — молоді, креативні. Це видно за асортиментом: багато делікатесів українського виробництва, а також імпорту. Цей павільйон має велику популярність серед закупівельників сегменту HoReCa.

Також вдалося реалізувати проєкт «Продуктовня».

   Ми побачили цікаву тенденцію — ріст попиту на крафтову продукцію. Це, здебільшого, сімейна справа чи невеликий бізнес. І найбільшою проблемою для підприємців є виробничі площі, які відповідають високим міжнародним стандартам безпеки НАССР.

Саме дотримання цих стандартів дозволяє їм вийти з такого собі домашнього підпілля й, отримавши сертифікацію, йти на великі ринки та в мережі. Тому для підтримки таких продуктових стартапів у березні 2020-го ми відкрили виробничий хаб під брендом «Продуктовня». Тепер у нас 5 крафтовиків. Є виробництво ковбас, сирів, вирощують популярний нині мікрогрін, також кондитерський цех та виробники страв азійської кухні. Ведемо ще перемовини з іншими підприємцями для розширення проєкту. Для нас — це одна з численних соціальних ініціатив. Мета — проста: підтримати своїх локальних виробників, дати їм поштовх для розвитку.

Стосовно інфраструктури, то вдалося багато зробити. По-перше, понад гектар території вистелили бруківкою, замість плит, аби було зручніше покупцям. Спорудили новий торгівельний ряд на майданчику овочів та фруктів: зі зручною логістикою для гуртової торгівлі.

Оновлюємо дорожню розмітку та працюємо над безпекою руху на ринку.

Також у 2020 році вдалося реалізувати мистецький проєкт. На фасадній частині на вулиці Хуторівка ми встановили інсталяцію «Руки селянина».

Це — наша фасадна територія, яка мали би бути найпривабливішою. Дивлячись на неї, маємо бачити не лише електроопори. Так створили шестиметрову інсталяцію «Руки селянина», щоби люди бачили спрацьовані руки, з яких виростає паросток помідора. Це символізує те, що важкою працею можна дати нове життя.

Ще одну інсталяцію зробимо після облаштування території поруч із річкою Зубра, де хочемо створити громадський простір.

Ну і наша особлива гордість — це гандбольний клуб «Галичанка».

Це була велика мрія — щоб у Львові був жіночий гандбол суперрівня. «Галичанка» — велика соціальна інвестиція не просто «Шувару», а кожної людини, яка заїжджає на наш ринок. Ми спільно спрямовуємо ресурси для розвитку команди. Цьогоріч «Галичанка» вкотре стала чемпіонкою України. І, до речі, — це єдина команда, що представляє Львів і всю Україну в Єврокубках.

Ще один проєкт, який виник минулого року — Street Food на «Шуварі».

У 2020 році влітку, коли поширення Covid-19 пішло на спад, ми почали облаштовувати стильний відпочинковий простір для сихівчан. Ідея — запропонувати львів’янам нову локацію для дозвілля і водночас підтримати підприємців, які продають вуличну їжу. Вже провели першу подію цього року, трохи змінили формат і тепер будемо проводити театральні, музичні та інші події під час роботи майданчика.

— А як вдається далі працювати та розвивати такий бізнес в умовах карантину, локдаунів?

— Восени 2019 року, коли я став директором «Шувару» і взяв на себе відповідальність за один із найбільших ринків країни, не сподівався, що отримаю такий величезний виклик. Навесні 2020 року всі наші зусилля були спрямовані на те, аби перелаштувати роботу. Не просто дотримуватись усіх карантинних заходів, а й впроваджувати власні ініціативи для безпеки працівників та клієнтів.

Наприклад, з перших днів пандемії ми систематично проводили тестування персоналу коштом компанії. Тепер проводимо вакцинацію працівників та підприємців. Це дозволило нам не допускати поширення коронавірусу. Це досить значні витрати, але йдеться про здоров’я та життя людей. Тому це в пріоритеті. Власне тому ми одними з перших почали допомагати місту та лікарням боротись із пандемією.

Ми не зупиняли роботу жодного дня, адже розуміємо, яке стратегічне значення має ринок, не лише для Львова, а й для усієї України. Практично всі роздрібні магазини біля дому, роздрібні ринки щодня закуповують у нас продукцію. З іншого боку — для 80 % фермерів, аграріїв України, гуртовий ринок — це головний канал для збуту продукції. Уявіть, який колапс викликало б закриття ринку хоча б на один день. Тому «Шувар» — це продовольча безпека.

Тут велика подяка всім підприємцям ринку. У такі важкі часи найкраще видно, що ми надійна команда, діємо згуртовано та відповідально. І знаходимо можливості для нових ініціатив.

— А як щодо планів на майбутнє, що «Шувар» планує найближчим часом?

— Розвиток «Шувару» — це, перш за все, розвиток Львова. Ми дбаємо про наше місто і район, в якому щодня працюємо.

Одним із важливих елементів для розвитку міста є сплата податків. Наша компанія — семиразовий переможець обласного і п’ятиразовий переможець всеукраїнського рейтингу «Сумлінні платники податків». Лише у 2020 році ми сплатили понад 60 млн податків (без врахування того, що сплачує окремо кожен підприємець).

Ці кошти йдуть на розвиток інфраструктури та потреб міста.

Усі, хто працює на ринку «Шувар» — це наші партнери. Підприємці, які починають тут бізнес, щодня відчувають підтримку команди ринку. Одна з основних компетенцій нашого менеджменту — створення рівних умов та чесної конкуренції. Ми розуміємо, що успіх кожного підприємця є нашим спільним успіхом. Ми зацікавлені в тому, щоб вони постійно вдосконалювались, пропонували продукцію найвищої якості. Саме за цим щороку приїжджає майже півтора мільйона відвідувачів.

Також серед планів, як ви вже, мабуть, знаєте, ми придбали на відкритому аукціоні частину земельної ділянки колишньої виправної колонії на Хуторівці. Тут плануємо розвивати якісну інфраструктуру ринку.

Вже скоро розпочнемо будівництво комплексу на 27 тисяч квадратних метрів, в якому фактично сконцентруємо всі групи свіжих продуктів: м’яса, молочної продукції, риби та морепродуктів. Вже тепер бракує професійних площ для підприємців, що торгують тваринницькою продукцією — попит на неї росте, і ми маємо забезпечувати його. Та не це буде його «фішкою» — сучасні, економні і просторі термінали ми будуємо ледь не щороку. Тепер ми робимо крок вперед і плануємо, одну з площ третього поверху споруди, перетворити на арену для ігрових видів спорту, розраховану на 2 тисячі глядачів. Її призначення — тренування та проведення матчів професійних команд. Передусім гандбольного клубу «Галичанка», який ми вже багато років підтримуємо. Також на ньому можуть відбуватися тренування та змагання з волейболу, баскетболу та мініфутболу. Це буде єдина арена такого високого рівня у Львові й одна з небагатьох у нашій державі. Тут також облаштуємо інноваційний простір для дозвілля, відпочинку та спорту. Це буде потужний проєкт для розвитку «Шувару», Сихова та цілого Львова.

Світлана ПАВЛИШИН

Share.

Leave A Reply