Середа, 22 Вересня

Коперфільди із «Львівавтодору»

Більшість українців упевнені — проєктно-кошторисну документацію розробляють до початку робіт із будівництва, реконструкції чи капітального ремонту і коригують (у проєкт вносять уточнення) під час виконання робіт. Лише власники «самобудів» знають — в Україні можна спочатку звести будинок, а потім під цей «самобуд» розробити проєктну документацію.

ЛКП «Львівавтодор», яке виконує функцію замовника проєктування, будівництва, реконструкції та капітального ремонту об’єктів транспортної інфраструктури, часто-густо поводиться, наче власник «самобудів» — замовляє коригування проєктно-кошторисної документації (ПКД) уже після того, як підрядник виконав левову частину робіт і дорогу чи вулицю відкрили для руху транспорту. Проілюструємо.

   Реконструкція вулиці Хуторівки особлива тим, що під час неї було розширено тролейбусну мережу Львова — збудовано лінію до гуртового ринку «Шувар». Рух транспорту на Хуторівці (щоправда, без нанесеної розмітки) було відкрито 17 вересня 2020 року. Наступного дня про реконструкцію Хуторівки в ефірі «Люкс ФМ» розповідав Андрій Садовий — він запевнив, що через два тижні підрядник має нанести розмітку та завершити асфальтування велодоріжок та облаштування хідників. До кінця жовтня по Хуторівці мав поїхати тролейбус.

Тестування нової тролейбусної лінії по вулиці Хуторівці відбулося ввечері 22 жовтня 2020 року, а вже наступного дня розпочав регулярну роботу тролейбусний маршрут № 23 «Вул. Ряшівська — вул. Хуторівка»… Через півроку після цієї події, ЛКП «Львівавтодор» 13 квітня 2021 року розміщує в системі публічних закупівель Prozorro інформацію про закупівлю № UA-2021-04-13-005163-c  «Виготовлення проєктної документації щодо об’єкту «Реконструкція вулиці Хуторівки». Коригування. Вартість договору, укладеного між ЛКП «Львівавтодор» і ТзОВ «Трамдорпроєкт», становила 1 081 569 грн. Термін виконання договору — до 31 грудня 2021 року. Ознайомитися з цим договором, на жаль, неможливо, адже його скан-копії нема у Prozorro — тут розміщено лише електронний підпис.

Зазначимо ще одну цікаву деталь: за даними системи Prozorro (закупівля № UA-2019-09-30-000533-a), за договором № №12/12/2019 від 12 грудня 2019 року реконструкція вулиці Хуторівки мала завершитися 30 вересня 2020 року. Додаткові договори були укладені 18 лютого і 20 березня 2020 року та 17 лютого 2021 року. Відповідно до останнього з них, термін закінчення робіт із реконструкції вулиці перенесено на 31 серпня 2021 року.

У цій історії виникає, щонайменше, одне запитання — як може розроблення коригування проєкту реконструкції вулиці Хуторівки завершитися пізніше (31 грудня 2021 року), аніж заплановано завершити саму реконструкцію (31 серпня 2021 року)?!

Подібна ситуація виникла і з т.зв. «першою чергою» реконструкції вулиці Шевченка у Львові. Відповідно до інформації про закупівлю № UA-2019-12-03-004842-b у системі Prozorro, договір між ЛКП «Львівавтодор» та ТзОВ «Онур Конструкціон Інтернешнл» № 16/01/2020 вартістю 89 623 300 грн уклали 16 січня 2020 року. Роботи з реконструкції вулиці Шевченка з утворенням «квазікільця» мали бути завершені 30 жовтня 2020 року. Після того, як СПЛИВ СТРОК виконання робіт із реконструкції, ЛКП «Львівавтодор» 11 грудня 2020 року розміщує у системі Prozorro інформацію про закупівлю «Виконання робіт з коригування проєктної документації щодо об’єкту: «Реконструкція вул. Т. Шевченка (від вул. Залізничної до вул. Левандівської) з організацією кільцевого руху по вулицях Т. Шевченка, Левандівській, Залізничній». Відповідно до договору, укладеного 11 грудня 2020 року між ЛКП «Львівавтодор» і ТзОВ «Трамдорпроект», коригування проєктної документації триватиме до 31 грудня 2021 року, вартість цих робіт (послуг) — 475 782 грн. Як і у попередньому випадку, скан-копії самого договору між ЛКП «Львівавтодор» і ТзОВ «Трамдорпроект» — нема.

Подібна ситуація, коли коригування ПКД замовляють уже після фактичного завершення робіт із реконструкції, склалася із розрекламованою реконструкцією площі Двірцевої перед Головним вокзалом. Як свідчить інформація про закупівлю № UA-2017-12-12-001078-a, розробку проєкту реконструкції площі Двірцевої виконувало ЛКП «Інститут прострового розвитку» (ІПР), очолюване депутатом ЛМР від «Самопомочі» та радником міського голови Львова Олегом Едвардовичем Шмідом. Відповідний договір № 12/12/17 між ЛКП «Львівавтодор» і ЛКП «ІПР» був укладений 12 грудня 2017 року, його вартість — 1 195 787,36 грн. Термін завершення розроблення ПКД — 1 квітня 2018 року. У пункті 1.1 цього договору ЛКП «ІПР» зобов’язалося «своїми силами і засобами виготовити ПКД об’єкта «Реконструкція площі Двірцевої»…». Однак згідно з додатком № 7 до договору № 12/12/17 зрозуміло, що проєктування трамвайної інфраструктури на площі ЛКП «ІПР» доручило київському ТзОВ «Спецбуддорпроект» під керівництвом Олександра Шуригіна за 378 921,09 грн. Цікаво, що це ТзОВ було засновано лише 15.06.2017 р.

За результатами тендеру на проведення реконструкції площі Двірцевої перемогу в електронному аукціоні 28 вересня 2018 року здобуло ТзОВ «Онур Конструкціон Інтернешнл». 18 жовтня  2020 року з ним ЛКП «Львівавтодор» уклало договір № 17/10/18 вартістю 165 505 100 грн. За цим договором роботи з реконструкції площі Двірцевої мали тривати 18 місяців. Реконструкцію правої частини площі, призначеної для громадського транспорту, завершили у листопаді 2019 р. Тестовий заїзд трамвая «Електрон» на Двірцеву відбувся 29 листопада за участі міського голови Андрія Садового. 7 грудня 2019 року о 05:46 відновили рух трамваїв трьох маршрутів (№ 1, 4 і 9) до Головного двірця. Того ж дня сюди знову курсували 13 автобусних маршрутів.

Але через п’ять місяців після цієї феєричної події, у Prozorro з’являється інформація про закупівлю № UA-2020-04-18-000478-a «Послуги з інженерного проєктування. Виконання проєктно-кошторисної документації щодо об’єкту: «Реконструкція площі Двірцевої». (ТРАМВАЙНІ КОЛІЇ. ПЛАТФОРМИ ДЛЯ ПОСАДКИ ПАСАЖИРІВ. ДИСПЕТЧЕРСЬКИЙ ПУНКТ). Коригування. Стадія «Проєкт» та «Робоча документація»». Джерело фінансування закупівлі — Власний бюджет (кошти від господарської діяльності підприємства). Цю закупівлю проводить ЛКП «ІПР» і 18 квітня 2020 року укладає договір № С-2007 вартістю 244 999,98 грн, термін виконання ПКД — 31 грудня 2020 року. На момент укладання згаданого договору № С-2007, трамвайні колії на площі Двірцевій УЖЕ БУЛИ УКЛАДЕНІ, ПЛАТФОРМИ ДЛЯ ПОСАДКИ ПАСАЖИРІВ — ОБЛАШТОВАНІ!!!! Коронавірус, кажете? Брак кисневих концентраторів? Невиплати лікарям через нестачу коштів?! Ви СЕРЙОЗНО?!

Того ж дня ЛКП «ІПР» проводить закупівлю — № UA-2020-04-18-000494-a «Послуги з інженерного проєктування. Коригування розділів проєктно-кошторисної документації щодо об’єкту: «Реконструкція площі Двірцевої». Розділи: ВОДОПРОВІД І КАНАЛІЗАЦІЯ. СИСТЕМИ ЗВ’ЯЗКУ. ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ». Джерело фінансування закупівлі — Власний бюджет (кошти від господарської діяльності підприємства). Як ми пам’ятаємо, ці розділи ЛКП «ІПР» за договором № 12/12/17 мало виконати самостійно, але їх коригування чомусь доручило приватному підприємству «Інженірінгова компанія «Дорпроектстандарт». Вартість коригування — 187 359 гривень. Вочевидь, «Інститут просторового розвитку» не зміг на належному рівні виконати ці розділи.

17 серпня 2020 року пресслужба мерії повідомляє, що на площі Двірцевій уже працює новий фонтан; роботи з реконструкції площі — на стадії завершення. До кінця вересня планують закінчити роботи з облаштування скверу. Загальна вартість усіх робіт із реконструкції площі Двірцевої, відповідно до договору із підрядником — 165,5 млн грн.

Наприкінці листопада 2020 року ЛКП «Львівавтодор» розміщує у Prozorro оголошення № UA-2020-11-30-009326-b про закупівлю «Виконання проєктних робіт щодо об’єкту: «Реконструкція площі Двірцевої». Коригування» очікуваною вартістю 1 397 978,78 грн. Договір на ці роботи укладають із ЛКП «ІПР» 30 листопада 2020 року. Термін виконання проєктних робіт — 27 листопада 2020 року — 28 грудня 2020 року. Скан-копії цього договору в Prozorro чомусь не розміщено — наявний тільки підпис. Цікаво, що вартість коригування ПКД більш ніж на 200 тисяч гривень… дорожча за розроблення первинної ПКД за договором № 12/12/17 від 12 грудня 2017 року!

Уже 2 грудня 2020 року в Prozorro з’являється інформація про закупівлю «Реконструкція площі Двірцевої». Коригування. Додаткові роботи (код ДК 021:2015: 45000000-7 — Будівельні роботи та поточний ремонт)» з очікуваною вартістю 72 486 605 гривень. Між ЛКП «Львівавтодор» та ТзОВ «Онур Конструкціон Інтернешнл» укладено договір підряду № 18/12/2020 вартістю 72 486 605 грн, із яких вартість робіт, що підлягають виконанню за договором у 2020 році — 49 212 805,6 грн. Термін закінчення робіт із реконструкції площі Двірцевої — 30 червня 2021 року.

Відповідь про те, чому ЛКП «Львівавтодор» закуповувало в «Онуру» додаткові роботи з реконструкції площі Двірцевої, можна знайти в «Обґрунтуванні застосування переговорної процедури»: «В процесі здійснення авторського нагляду за ходом будівництва проєктною організацією ЛКП «Інститут просторового розвитку», інженером з технічного нагляду ЛКП «Львівавтодор» і підрядником Товариства з обмеженою відповідальністю «ОНУР КОНСТРУКЦІОН ІНТЕРНЕШНЛ» було виявлено ряд додаткових робіт, які не були передбачені початковою проєктно-кошторисною документацією, але виконання яких є необхідним для забезпечення повного циклу робіт та завершення реконструкції об’єкта.

Перелік додаткових робіт був визначений та розрахований під час здійснення коригування проєктною організацією проєктно-кошторисної документації по об’єкту: «Реконструкція площі Двірцевої». Коригування», яка пройшла державну експертизу, що підтверджує експертний звіт № 769.6272.20/7063 від 30.11.2020. Всі визначені додаткові роботи технічно та економічно пов’язані з первинним договором і є обов’язковими для виконання. Крім того, загальна вартість додаткових робіт становить 72 486 605, 00 грн. (сімдесят два мільйони чотириста вісімдесят шість тисяч шістсот п’ять грн. 00 коп.) з ПДВ, отже не перевищує 50 % вартості від основного договору, тому для виконання додаткових робіт доцільно укласти договір з попереднім виконавцем основних робіт, що забезпечить їх швидке виконання, дотримання технологічного процесу», — йдеться там.

Уважний читач помітить тут одну деталь — експертний звіт № 769.6272.20/7063 від 30.11.2020 щодо коригування ПКД для реконструкції площі Двірцевої був отриманий того самого дня, 30 листопада 2020 року, коли ЛКП «Львівавтодор» та ЛКП «Інститут прострового розвитку» уклали договір на виконання проєктних робіт щодо об’єкту: «Реконструкція площі Двірцевої». Коригування». Як так могло статися — це знову ж таки запитання до керівника ЛКП «Інститут просторового розвитку» Олега Шміда, адже тільки він зможе пояснити, як за один день вдалося укласти договір на виконання проєктних робіт, провести ці проєктні роботи вартістю майже 1,4 млн грн та ще й отримати експертний звіт № 769.6272.20/7063.

Олександр ТЮШУК, спеціально для «Ратуші»

  P.S. Редакція «Ратуші» просить  Управління стратегічних розслідувань, органи прокуратури Львівщини та Головне управління Національної поліції у Львівській області вважати цю публікацію заявою про скоєння злочину. Вважаємо, що за оприлюдненими фактами потрібно провести перевірку і про її результати поінформувати заявників та широку громадськість 

Р.Р.S. Редакція «Ратуші» сподівається, що на цей матеріал звернуть увагу депутати Львівської міськради — члени відповідних комісій. Громада має зрозуміти, що це — елементарне невігластво замовників проєктування чи свідомі зловживання бюджетними коштами.

Share.

Leave A Reply