П’ятниця, 31 Березня

Проїзд у транспорті — за „десяточку”

У п’ятницю, 21 травня, виконавчий комітет ЛМР підвищив вартість проїзду у міських автобусах, трамваях і тролейбусах. Тож вартість за одну поїздку в автобусах становитиме 10 грн, — повідомляє пресслужба Львівської міської ради, пише “Четверта студія”.

В електротранспорті теж доведеться витягати з гаманця 10 грн — за умови придбання квитка у водія, 9 грн — за умови придбання квитка у точках продажу (кіосках) та 8 грн 50 коп. для тих, хто оплачує за проїзд онлайн (QR-коди приват 24, SMS квитки, Bluetooth квитки, термінали самообслуговування IBOX та EasyPay). Студенти ж зможуть купувати квитки за ціною 5 грн. Натомість зберігається пільговий проїзд для всіх категорій пільговиків. Рішення набирають чинності з моменту публікації.

Як наголосила заступниця міського голови Львова з питань житлово-комунального господарства Ірина Маруняк, це компромісне рішення, бо економічно обґрунтований тариф на проїзд в автобусах становить 14,6 грн, а в електротранспорті — 12,4 грн.

Чиновники наголосили, що зросли ціни на ринку паливно-мастильних матеріалів, підвищилась заробітна плата та вартість запасних частин. Як розповіла Ірина Маруняк, заступниця міського голови Львова з питань житлово-комунального господарства, було проведено аналіз роботи транспортних підприємств, проаналізовано причини коригування тарифу, а також відбулися громадські обговорення.

Всі фінансові звіти публікуються на сайтах комунальних підприємств, крім того, на сайті Львівської міської ради, і мешканці наші можуть бачити, скільки коштів надійшло на рахунки цих підприємств. „Крім того, за рахунок коригування тарифу ми зменшуємо дотації наших комунальних підприємств з міського бюджету. І таким чином стабілізуємо їх роботу”, — пояснила пані Маруняк.

„Насправді більш соціальне рішення важко знайти, адже собівартість автобусних перевезень становить 14 грн. Ми ж говоримо про 10. Ідеться про незначне коригування. До того ж усі пенсіонери їздять у Львові безкоштовно. Плюс люди, які мають відповідні пільги, також. Притому, держава жодної гривні на компенсацію пільгових перевезень, передбачених законами України, не дає. Це все лягає на бюджет міста. Я думаю, що всі мешканці це підтримають, щоб надалі їздити в нормальному транспорті та мати е-квиток. Має бути здоровий глузд”, — дипломатично прокоментував міський голова Львова Андрій Садовий.

Тим часом львівські містяни, які доїжджають на роботу з пересадками, після подорожчання проїзду у громадському транспорті суттєво відчують подорожчання проїзду. Як пише „Четверта студія”, на „Гарячій лінії міста Львова” у ФБ міську владу закликають подовжити деякі маршрути.

„У зв’язку з подорожчанням вартості проїзду в громадському транспорті, прошу організувати мешканцям мікрорайону Грінченка автобусний маршрут від вул. Б.Хмельницького (Галицьке перехрестя) до Рясне-2, бо нам потрібно туди добиратися двома маршрутами”, — зазначає у зверненні на „Гарячу лінію міста Львова” Ірина Фіглюк.

С.П.

Колаж «4-ї студії»

до теми

Транспортний експерт та керівник ГО “За якісний транспорт” Святослав ТОВСТИГА розповів “Еспресо.Захід”, що у Львові “піднімають ціну, бо піднімають, без пояснення”. “Перевізники кажуть, що економічно обґрунтований тариф – це взагалі 14 грн. Однак економічний відділ міської ради й управління транспорту, як замовник перевезень, ці дані мали б перевірити. Насправді цього так і не сталося. Видаткову складову можна порахувати – скільки палива, скільки масла, скільки шин є. Всі ці сталі видатки закладають у тарифи. А от показник прибутку, який вони закладають, без вивчення реального потоку грошей – неможливо відстежити. Там формула проста – видатки на прибутки множаться на певний показник. За рахунок цього виходить тариф. Однак ми не знаємо прибутку, а занижуючи його, перевізники можуть і 20 чи 30 грн поставити як економічно обґрунтований”, – зазначає Товстига.

Експерт нагадав, що на комісії транспорту, зв’язку та міської мобільності ЛМР депутати говорили, що з ними мають погоджувати це питання. Однак це прохання виконавчий комітет проігнорував. Адже той документ, який надало управління транспорту комісії транспорту, не відповідав жодним критеріям.

Share.

Leave A Reply