Узаконили самокатне беззаконня
Будьмо відверті, крики за спиною львів’ян на кшталт: «Тікайте — я їду!» чи «Ой! Я не можу зупинитись!!!!» вже почали втомлювати. Непомітно для господарів і гостей Львова те, що спочатку забавляло і навіть викликало певну цікавість, непомітно перетворилось у денно-нічний жах для пішоходів та автомобілістів. Лихо, до речі, було зеленого кольору. І ось — сталося. На сесії Львівської міської ради, 8 липня, депутати врешті внесли зміни до правила благоустрою Львова. Тепер, згідно з ним, у місті Лева встановлено обмеження і правила для користувачів електросамокатів.
Як пояснив начальник управління транспорту Львівської міської ради Орест Олеськів, цими змінами врегульовується не тільки рух електросамокатів, а й скутерів, cігвеїв, гіробордів, гіроскутерів, моноколіс та встановлюються обмеження на їх використання у місті.
Тепер, зокрема, дозволено:
– користуватися легким електричним транспортним засобом дозволяється особам, які досягли 14-річного віку;
– дітям від 7 до 14 років дозволено користуватися електричним транспортним засобом тільки у супроводі дорослих та виключно на тротуарах, пішохідних доріжках, у парках, скверах;
– особа має право використовувати легкий електричний транспортний засіб на вулично-дорожній мережі за умови, що він обладнаний звуковим сигналом та світлоповертачами, та виділивши себе за допомогою світлоповертальних елементів, що закріплюються на зовнішньому одязі або в інший спосіб;
– користувач легкого електричного транспортного засобу зобов’язаний рухатися велосипедними доріжками;
– у разі, якщо нема велосипедної доріжки, користувач легкого електричного транспортного засобу може рухатися по тротуару або пішохідною зоною, за умови дотримання швидкісного режиму;
– користуватися легким електричним транспортним засобом дозволяється з такою швидкістю: на велосипедних доріжках — зі швидкістю до 20 км/год.; на тротуарах, пішохідних доріжках, у парках, скверах та на паркувальних майданчиках — зі швидкістю до 5 км/год.
А тепер — УВАГА! Користувачам електросамокатів категорично заборонено:
– рухатися дорогами для автомобілів;
– рухатися трамвайними коліями;
– рухатися велосипедними та пішохідними доріжками з одностороннім рухом у протилежному напрямку;
– перевозити пасажирів (!!!);
– керувати легким електричним транспортним засобом у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння;
– під час руху користуватися телефонами;
– під час руху триматися за інший транспортний засіб;
– керувати технічно несправним персональним легким електричним транспортним засобом, а в темну пору доби і в умовах недостатньої видимості — з вимкненим ліхтарем (фарою) та без світловідбивачів.
За словами депутатки Львівської міськради від фракції «Європейська Солідарність» Тетяни Шевченко, сьогодні у місті працюють чотири сервіси з прокату самокатів, однак лише один із них зареєстрований у Львові і сплачує податки до місцевого бюджету. Інші підприємства зареєстровані в Одесі, Києві та Жовкві й податок сплачують саме у цих містах.
«Підприємці, які хочуть працювати і заробляти у Львові на цих самокатах та інших видах легкого електротранспорту, повинні сплатити будь-який інвестиційний внесок на розвиток міста, хоча б на утримання інфраструктури, тих же велодоріжок. Окрім того, вони мали б якимось чином відстежувати, хто саме користується їхніми самокатами», — наголосила Тетяна Шевченко. Вона пояснила, що акумулятори у самокатах не вічні, однак не вирішене питання про їх утилізацію, й ці засоби не мають статусу ні пішохода, ні автомобіля, ні велосипеда.
Володимир Лесик — депутат Львівської міськради від «Європейської Солідарності», член комісії транспорту, зв’язку та міської мобільності ЛМР, коментує: «Увійшли в дію нові обмеження для водіїв самокатів, і по-новому сьогодні це відбуватиметься так. На самокатах не можна по двоє, по троє, як нині їздять подекуди. Щодо пішохідних зон, то на тротуарах можна їхати на швидкості до 10 км/год., на велодоріжках — до 25 км/год., всі інші території і житлові зони — також до
25 км/год. Це достатній швидкісний режим для цих транспортних засобів. Але, попри заборони і рекомендації, є батьки, які ставлять попереду себе своїх дітей та їдуть. У цьому випадку тут вже відповідальність батьків за своїх дітей. Звичайно, той, хто веде транспортний засіб, несе відповідальність і знає, чим він ризикує. Пам’ятаймо, що перевезення дитини конструкцією самоката не передбачено. Ми пройшли два обговорення, два круглі столи. Люди були обурені безконтрольною їздою на самокатах всюди. Позаяк у місті в пріоритеті все одно є пішохід, це найменш захищена категорія, тому її ми й далі ставили в пріоритет, а тоді вже — транспортні засоби».
Оксана Маруняк — депутатка Львівської міськради від «Європейської Солідарності» — доповнює колегу: «Внормували також і місця паркування самокатів. Їх не можна залишати на пішохідних переходах, на пандусах, які призначені для людей з інвалідністю, при в’їзді та виїзді в житлові будинки, на зупинках громадського транспорту, в місцях в’їзду-виїзду автомобілів екстренних та аварійних служб, а також не можна самокати залишати на велодоріжках, якщо їхня ширина становить менше 1,5 метра. Хочу наголосити, що депутати не виступали проти самокатів. Це є сучасний вид транспорту для пересування по місту, він доволі доступний для різних категорій громадян, такий транспорт є популярним і за кордоном. Але з появою великої кількості прокатних самокатних сервісів, коли мешканці Львова почали активно їх використовувати, з’явилося багато скарг від інших мешканців, які самокатами не користуються. Люди скаржилися, що на них наїжджають, їм заважають, їх збивають на тротуарах. Автомобілісти нарікають на те, що водії самокатів їздять по проїзній частині та заважають руху автомобілів, створюють аварійні ситуації. Тим паче рух такого дрібного електротранспорту досі не внормований на державному рівні, депутати Верховної Ради ще не проголосували відповідний законопроєкт, і нам довелося внормувати це питання на місцях. Відповідно, ми мусили знайти збалансоване рішення, щоб внормувати рух фактично нового виду транспортних засобів нарівні з автомобілістами, велосипедистами та пішоходами, бо не може по місту рухатись якийсь транспорт ненормовано, це було б неправильно».
Микола САВЕЛЬЄВ