П’ятниця, 29 Березня

Міська комісія безпеки дорожнього руху: хто є хто?

Якщо Ви у Львові побачили прямокутний дорожній знак, на якому білими літерами на червоному тлі написано «Попереду встановлено нові дорожні знаки», знайте — нещодавно тут «почаклувала» над організацією дорожнього руху Міська комісія з безпеки дорожнього руху. Нещодавно персональний склад цього органу було оновлено — 21 липня 2021 року міський голова Львова Андрій Садовий підписав відповідне розпорядження № 287. Про Міську комісію з безпеки дорожнього руху читачам «Ратуші» розповідає Антон Лягушкін — колишній речник ЛКП «Львівелектротранс», який деякий час представляв це підприємство в комісії.

Свого часу «ДАІ-шники» були персонажами популярних анекдотів. В одному з жартів йшлося про міліціонерів, які спеціально замінювали дорожні знаки, щоб «доїти» неуважних водіїв. Анекдоти анекдотами, але насправді близько 20 років правоохоронці, що відповідають за безпеку на дорогах, не мають права самостійно змінювати організацію дорожнього руху в містах — відповідно до статті 6 Закону України «Про дорожній рух», це компетенція місцевої влади. Керуючись цим Законом, міський голова Львова Любомир Буняк 2 червня 2003 року підписав розпорядження № 326, яким було утворено Міську комісію з безпеки дорожнього руху (МКБДР). У документа два додатки — в одному викладено Положення про Міську комісію з безпеки дорожнього руху, а в іншому — її склад. Розпорядження Любомира Буняка визначало не конкретні прізвища членів комісії, а посади чиновників та керівників, які мали входити до цього утворення. МКБДР тоді складалася з 14 осіб, її очолював заступник міського голови з інженерного господарства.

Упродовж майже 14 років — із червня 2003 по лютий 2017 р. — в розпорядження про створення МКБДР 7 разів вносили зміни, які стосувалися як складу, так і повноважень органу, але основний принцип формування комісії — за посадами, а не за конкретними прізвищами — зберігався. Мені довелося представляти ЛКП «Львівелектротранс» на засіданнях МКБДР у другій половині 2016 року за дорученням головного інженера Володимира Коваліва і директора Михайла Сидоровича, які в силу обставин часто не мали можливості брати участь у згаданих засіданнях. На той час до складу комісії входило 26 осіб, її очолював заступник мера Віктор Пушкарьов, а секретарем був начальник Управління транспорту Віктор Щир. Окрім чиновників департаментів, управлінь та райадміністрацій та керівників ЛКП, до складу МКБДР тоді входило три представники громадськості, зокрема представник фонду «Реабілітація інвалідів» Ярослав Грибальський, представник інституту «Містопроект» та два представники Нацполіції.

Зазвичай комісія засідала раз на місяць у малій сесійній залі Ратуші. Порядок денний формував «модератор» МКБДР — спеціаліст І категорії Управління транспорту Костянтин Баранюк. У формі презентації порядок денний для ознайомлення надсилали електронною поштою всім членам комісії. Свої рішення МКБДР оформляло у формі протоколу, який чомусь не публікували на офіційному сайті Львівської міськради, а лише на сторінці комісії в соцмережі «Фейсбук».

За час моєї участі в засіданнях Міської комісії з безпеки дорожнього руху від «Львівелектротрансу» було подано низку пропозицій, які стосувалися зокрема уникнення паркування на трамвайних коліях, забезпечення пріоритетного проїзду трамваїв через низку перехресть, оснащення переїздів через виділені трамвайні колії сигналізацією, питання «рознесення» трамвайних і автобусних зупинок та ін. На жаль, далеко не всі з цих пропозицій комісія розглянула. Іноді пропозиції «Львівелектротрансу» спотворювалися працівниками Управління транспорту до невпізнаваності.

Уже тоді в складі МКБДР можна було помітити неформальну групу, яку очолював депутат ЛМР від «Самопомочі», керівник ЛКП «Інститут просторового розвитку» Олег Шмід. Пропозиції, висунуті представниками цієї групи, зазвичай, безперешкодно проходили через комісію, навіть тоді, коли вони суперечили чинним на той момент Державним будівельним нормам та стандартам. І навпаки — у пропозицій, які не підтримував Олег Шмід, було мало шансів пройти через Міську комісію з безпеки дорожнього руху.

Цікаво, що за останні 4 роки — з лютого 2017 року по липень 2021 року — міський голова Львова Андрій Садовий видав аж 12 розпоряджень, які стосувалися персонального складу комісії. Починаючи від розпорядження № 47 від 17 лютого 2017 року, розпорядженнями мера визначався уже перелік конкретних прізвищ її членів. Відповідно до останнього розпорядження № 287 від 21.07.2021 р., МКБДР складається із 27 осіб. Головою комісії є заступниця міського голови І. Маруняк, її заступником — керівник департаменту ЖГ та інфраструктури О. Одинець, секретарем — начальник Управління транспорту О. Олеськів.

Членами МКБДР є: І. Матківський — в.о. начальника Управління інженерного господарства; М. Курко — начальник відділу інженерних споруд, транспорту та геослужби Управління архітектури та урбаністики; В. Дубиняк, Ю.Равлик, Я. Сеньків, В. Західний, М. Гук та М. Бегей — начальники відділів комунального господарства райадміністрацій; О.Бовш — представник Управління безпеки міста; В. Харчихін — провідний спеціаліст Управління транспорту; О. Шмід — керівник ЛКП «Інститут просторового розвитку» (ІПР); П. Сирватка, А. Старак та В. Футорянський — начальники відділів ЛКП «Львівавтодор»;  С. Фіалковський — головний інженер проєктів ЛКП «ІПР»; В. Забавський — начальник служби диспетчеризації ЛКП «Львівелектротранс»; І. Зінкевич та А. Шевців — представники депутатського корпусу, керівники профільних комісій; представники громадськості: Я. Грибальський, Р. Зубачик, А. Карп’як та І. Могила, а також представник поліції В. Шавало.

Наведу кілька цікавих фактів, які стосуються членів МКБДР. Двоє з чотирьох представників громадськості — Роман Зубачик та Ігор Могила — багаторічні керівники відділів комунальних підприємств. Зубачик працював у ЛКП «Львівавтодор» начальником відділу транспортного планування і моделювання, а Могила — справжній «Фігаро», адже він устиг попрацювати і в ЛКП «Львівавтодор» на різних посадах, і в ЛКП «Львівелектротранс» на посаді начальника відділу розвитку, і в ЛКП «Інститут просторового розвитку». Потрібно додати, що Р. Зубачик та І. Могила заодно ще й зареєстровані як ФОПи, діяльність яких пов’язана з проєктуванням інфраструктури. Ще один представник громадськості — Ярослав Грибальський — на сайті ЛМР досі числиться позаштатним радником міського голови.

Окрім цього, можна простежити такі цікаві зв’язки між членами МКБДР: чинний секретар комісії, начальник Управління транспорту Орест Олеськів у 2015 — 2020 рр. був помічником-консультантом депутата ЛМР від «Самопомочі», радника мера Львова із питань інфраструктури Олега Едвардовича Шміда, ба більше, він навіть встиг деякий час попрацювати на посаді дендролога в ІРА під керівництвом Олега Шміда. Роман Зубачик представляє ГО «Львівська асоціація велосипедистів» (ЛАВ), одним із засновників якої є начальник Управління транспорту О. Олеськів. Крім того, два члени МКБДР — Павло Сирватка і Роман Зубачик — це помічники-консультанти депутата Андрія Шевціва — теж члена МКБДР. Чотири члени комісії — І. Могила, Р. Зубачик, С. Фіалковський та О. Олеськів — є чи були підлеглими чи співробітниками Олега Шміда у ЛКП «Львівавтодор» чи «Інститут просторового розвитку». Вочевидь, підписуючи розпорядження № 287, А. Садовий не вбачав у цих зв’язках конфлікту інтересів.

Завдяки інформації із відкритих джерел, «Ратуші» вдалося встановити освіту 19 із 27 членів Міської комісії з безпеки дорожнього руху (не вдалося встановити освіту представників райадміністрацій, М. Курка та В. Шавало). Серед інших — 10 випускників НУ «Львівська політехніка», 4 випускники ЛНУ ім. Івана Франка, по одному випускнику Львівської комерційної академії, Львівського музичного педучилища, один — водій трамвая І класу.

Профільну освіту в галузі транспорту та інфраструктури мають тільки 7 із 19 членів МКБДР, освіта яких відома: це випускники транспортних напрямків Львівської політехніки І. Матківський, В. Харчихін, А. Старак, І. Могила та Р. Зубачик, водій трамвая В. Забавський та інженер-проєктувальник С. Фіалковський. Три члени комісії мають юридичну освіту — це І. Маруняк, О. Одинець та О. Бовш. Є серед членів МКБДР випускники інших технічних спеціальностей: О. Шмід — інженер-енергетик, В. Футорянський — інженер-механік. Депутат І. Зінкевич навчався у Львівській комерційній академії за фахом «Економічна кібернетика», його колега Андрій Шевців — випускник ЛВПУ ресторанного сервісу та туризму, який продовжив освіту в ЛНУ ім.  Івана Франка за спеціальністю «Менеджмент туристичної індустрії». Павло Сирватка із «Львівавтодору» в НУ «Львівська політехніка» навчався за спеціальністю «Менеджмент у сфері туризму та рекреації».

Антон ЛЯГУШКІН, спеціально для «Ратуші»

P.S. У редакції «Ратуші» виникає сумнів, щодо легітимності розпорядження міського голови Львова № 287 від 21 липня 2021 року. На офіційному сайті ЛМР зазначено, що цей документ підписав сам Андрій Садовий. В той же час, за повідомленням пресслужби ЛМР, Андрій Іванович перебував у відпустці до 25 липня 2021 року. На цей час його обов’язки мав виконувати заступник Андрій Москаленко. Отож, за логікою, під розпорядженням № 287 має стояти підпис саме Андрія Москаленка. Крім того, у документі є іще дві неточності — неправильно зазначена посада Павла Сирватки — у розпорядженні № 287 він є начальником відділу «Інститут стійких транспортних систем», проте сам Павло у своїй декларації зазначає, що очолює відділ інвестиційних проєктів, а прізвище іншого начальника відділу ЛКП «Львівавтодор» В. Футорянського записано як «Футорянський». Це, заодно, є свідченням недбалої підготовки документа в стінах Управління транспорту та самої Ратуші — документ візували очільник управління О. Олеськів та керуюча справами виконкому Н. Алєксєєва.

Фото зі сайту raybori.gov.ua

Share.

Leave A Reply